Podmínky internetového obchodu 115moto.com

§ 1
Úvodní ustanovení

1. Internetový obchod 115moto.cz, dostupný na internetové adrese 115moto.cz, provozuje Krzysztof Jarmuż, který podniká pod názvem „Hassle“ Krzysztof Jarmuż – je zapsán v Centrální evidenci a informaci o hospodářské činnosti  (CEIDG), který vede ministr hospodářství, DIČ: 732-180-35-45 a Kornelia Jarmuż – zapsaná v Centrální evidenci a informaci o hospodářské činnosti  (CEIDG) vedené ministrem vedené ministrem hospodářství, DIČ: 732-189-26-61.
2. Tyto obchodní podmínky jsou určeny Spotřebitelům i Podnikatelům využívajícím služby Obchodu a stanoví pravidla pro používání Internetového obchodu a zásady a postupy při uzavírání smluv o prodeji na dálku se Zákazníkem prostřednictvím Obchodu.

§ 2
Definice

1. Spotřebitel – fyzická osoba, která prostřednictvím Obchodu uzavírá s Prodávajícím smlouvu, jejíž předmět přímo nesouvisí s její ekonomickou nebo profesní činností.
2. Prodávající – fyzické osoby vykonávající podnikatelskou činnost uvedenou v § 1 bod 1.
3. Zákazník – jakýkoli subjekt, který nakupuje prostřednictvím Obchodu.
4. Podnikatel – fyzická osoba, právnická osoba a organizační složka, která není právnickou osobou, jíž zvláštní zákon přiznává právní subjektivitu, vykonávající vlastním jménem podnikatelskou činnost, která využívá služby Obchodu.
5. Obchod – internetový obchod provozovaný Prodávajícím na internetové adrese 115moto.cz.
6.  Smlouva uzavřená na dálku – smlouva uzavřená se Zákazníkem v rámci organizovaného systému uzavírání smluv na dálku (v rámci Obchodu), bez současné fyzické přítomnosti stran, s výhradním použitím jednoho nebo více komunikačních prostředků na dálku až do uzavření smlouvy včetně.
7. Obchodní podmínky – tato Podmínky Obchodu.
8. Objednávka – projev vůle zákazníka učiněný prostřednictvím objednávkového formuláře a směřující přímo k uzavření kupní smlouvy na Výrobek nebo Výrobky s Prodávajícím.
9. Účet – účet Zákazníka v Obchodě, ve kterém jsou uloženy údaje poskytnuté Zákazníkem a informace o jím provedených objednávkách v Obchodě.
10. Registrační formulář – formulář dostupný v obchodě, který umožňuje vytvoření účtu.
11. Objednávkový formulář – interaktivní formulář dostupný v Obchodě, který umožňuje zadání Objednávky, zejména přidáním Produktů do Košíku a upřesnění podmínek Kupní smlouvy, včetně způsobu doručení a platby.
12. Nákupní košík – prvek softwaru obchodu, ve kterém jsou viditelné Výrobky vybrané Zákazníkem ke koupi a ve kterém je také možné určit a upravit podrobnosti objednávky, zejména množství produktů.
13. Výrobek – movitá věc/služba dostupná v Obchodě, která je předmětem Kupní smlouvy mezi Zákazníkem a Prodávajícím.
14. Kupní smlouva – smlouva o prodeji Produktu uzavíraná nebo uzavřená mezi Zákazníkem a Prodávajícím prostřednictvím Internetového obchodu. Kupní smlouvou se rovněž rozumí, v souladu s vlastnostmi výrobku, smlouva o poskytování služeb a smlouva o dílo.

§ 3
Kontakt s Obchodem

1. Adresa prodávajícího: 115moto.com, ul. Przędzalniana 14, 95-100 Zgierz, Polsko.
2. E-mailová adresa prodávajícího: k dispozici prostřednictvím kontaktního formuláře.
3. Telefonní číslo prodávajícího: +48 601 270 815
4. Číslo bankovního účtu prodávajícího: PL80 1050 1461 1000 0090 9002 8342.
5. Zákazník může s Prodávajícím komunikovat na adresách a telefonních číslech uvedených v tomto odstavci.
6. Zákazník může komunikovat s prodávajícím telefonicky v době od 9:00 do 17:00 hodin.

§ 4
Technicke pozadavky

Pro využívání služeb Obchodu, včetně prohlížení sortimentu Obchodu a objednávání Produktů, jsou nezbytné následující údaje:
a. koncové zařízení s přístupem k internetu a webovým prohlížečem,
b. aktivní účet elektronické pošty (e-mail),
c. povoleny soubory cookie.

§ 5
Obecné informace

1. V maximálním rozsahu povoleném zákonem nenese Prodávající odpovědnost za jakékoli poruchy, včetně přerušení fungování Obchodu způsobené vyšší mocí, neoprávněným jednáním třetích stran nebo nekompatibilitou Internetového obchodu s technickou infrastrukturou Zákazníka.
2. Prohlížení sortimentu v obchodě nevyžaduje vytvoření účtu. Objednávání Výrobků ze sortimentu obchodu je možné buď po vytvoření účtu v souladu s ustanovením § 6 obchodních podmínek, nebo po poskytnutí nezbytných osobních a adresních údajů, které umožňují vyřízení objednávky bez vytvoření účtu.
3. Ceny uvedené v obchodě jsou v českých korunách a jsou hrubé (včetně DPH).
4. Konečná (závěrečná) částka, kterou má Zákazník uhradit, se skládá z ceny za Produkt a nákladů na dodání (včetně poplatků za dopravu, doručení a poštovní služby), o nichž je Zákazník informován na stránkách Obchodu při zadávání Objednávky, a to i v okamžiku projevu vůle být vázán Kupní smlouvou.
5. V případě smlouvy zahrnující předplatné nebo služby na dobu neurčitou je konečnou (závěrečnou) cenou celková cena zahrnující všechny platby za zúčtovací období.
6. Pokud povaha předmětu Smlouvy přiměřeně neumožňuje výpočet konečné (závěrečné) ceny předem, budou informace o způsobu výpočtu ceny, jakož i o dopravě, dodání, poštovném a dalších poplatcích, uvedeny v Obchodě v popisu Výrobku.

§ 6
Vytvoření účtu v obchodě

1. Chcete-li si zřídit účet v obchodě, musíte vyplnit registrační formulář a uvést potřebné údaje.
2. Vytvoření účtu v Obchodě je zdarma.
3. Přihlášení k účtu se provádí zadáním přihlašovacího jména a hesla stanoveného v registračním formuláři.
4. Zákazník má možnost kdykoli účet vymazat, a to bez udání důvodu a bez jakýchkoli poplatků, zasláním příslušné žádosti prodávajícímu, zejména e-mailem nebo písemně na adresy uvedené v § 3.

§ 7
Pravidla pro zadání objednávky

Pro zadání objednávky je nutné:
1. Přihlášení do Obchodu (volitelné);
2. Výběr Výrobku, který je předmětem objednávky, a kliknutí na tlačítko „Přidat do košíku“ (nebo ekvivalentní tlačítko);
3. Přihlášení se nebo využití možnosti zadat objednávku bez registrace;
4. Pokud byla zvolena možnost odeslání Objednávky bez registrace – vyplnění Objednávkového formuláře zadáním údajů příjemce Objednávky a adresy, na kterou má být Výrobek doručen, zvolení typu zásilky (způsob doručení Produktu), zadání fakturačních údajů, pokud se liší od údajů příjemce Objednávky.
5. Kliknout na tlačítko „Objednat a zaplatit“.
6. Zvolit si jeden z dostupných způsobů úhrady a v závislosti na způsobu platby uhradit objednávku ve stanovené lhůtě, s výhradou § 8 bodu 3.

§ 8
Nabízené způsoby doručení a platby

1. Zákazník může využít následující způsoby doručení nebo vyzvednutí objednaného Výrobku:
a. Doručení kurýrem předem uhrazeno.
2. Zákazník může použít následující platební metody:
a. Platba bankovním převodem na účet prodávajícího
b. Elektronické platby (včetně plateb kreditní kartou) prostřednictvím poskytovatelů platebních systémů: Paypal.
3. Podrobné informace o způsobech doručení a přijatelných způsobech platby naleznete na stránkách obchodu.

§ 9
Plnění kupní smlouvy

1. K uzavření kupní smlouvy mezi Zákazníkem a Prodávajícím dochází poté, co Zákazník podá objednávku prostřednictvím objednávkového formuláře v internetovém obchodě v souladu s § 7 obchodních podmínek.
2.  Po odeslání Objednávky Prodávající neprodleně potvrdí její přijetí a zároveň ji přijme ke zpracování. Potvrzení o přijetí Objednávky a jejím přijetí k plnění je provedeno tak, že Prodávající zašle Zákazníkovi na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou při zadání Objednávky příslušnou e-mailovou zprávu, která obsahuje alespoň prohlášení Prodávajícího o přijetí Objednávky a jejím přijetí k plnění a potvrzení o uzavření Kupní smlouvy. Jakmile Zákazník obdrží výše uvedený e-mail, je mezi ním a Prodávajícím uzavřena kupní smlouva
3. Pokud si zákazník vybere:
a. platbu bankovním převodem, elektronickou platbu nebo platební kartou, je zákazník povinen provést platbu do 3 kalendářních dnů od uzavření kupní smlouvy – jinak bude objednávka zrušena.
b. platbu při dodání, Zákazník je povinen provést platbu při převzetí zásilky.
4. Prodávající odešle Výrobek ve lhůtě uvedené v jeho popisu (s výhradou odstavce 5 tohoto článku), a to způsobem, který si Zákazník zvolil při podání Objednávky.
5. Pokud jsou objednány produkty s různými dodacími lhůtami, je datem dodání nejdelší uvedené datum.
6. Počátek lhůty pro dodání Výrobku Zákazníkovi se počítá následovně:
a. Pokud si zákazník zvolí platbu bankovním převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou – ode dne připsání částky na bankovní účet prodávajícího.
b. Pokud si Zákazník zvolí způsob platby na dobírku – ode dne uzavření Kupní smlouvy.
8. Dodání výrobku probíhá výhradně v České republice.
9. Dodání výrobku zákazníkovi je zpoplatněno, pokud kupní smlouva nestanoví jinak. Náklady na dodání Výrobku (včetně dopravy, doručení a poštovného) jsou Zákazníkovi uvedeny na stránkách Internetového obchodu v části „Náklady na doručení“ a při zadávání Objednávky, včetně okamžiku vyjádření vůle Zákazníka být vázán Kupní smlouvou.

§ 10
Právo na odstoupení od smlouvy

1. Spotřebitel může od kupní smlouvy odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu.
2. Lhůta uvedená v odstavci 2 začíná běžet ode dne vstupu tohoto nařízení v platnost. 1 začíná okamžikem doručení Výrobku Spotřebiteli nebo jiné osobě než přepravci určenému Spotřebitelem.
3. V případě smlouvy skládající se z několika výrobků, které jsou dodávány samostatně, po částech nebo ve splátkách, se lhůta uvedená v odstavci 1 prodlužuje o lhůtu uvedenou v odstavci 1 se počítá od dodání poslední položky, šarže nebo části.
4. V případě smlouvy, která spočívá v pravidelném poskytování produktů na dobu určitou (předplatné), běží lhůta uvedená v odstavci 1 od převzetí první položky.
5. Spotřebitel může od smlouvy odstoupit, pokud Prodávajícímu podá prohlášení o odstoupení od smlouvy. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy stačí, aby spotřebitel zaslal své prohlášení před koncem lhůty pro odstoupení od smlouvy.

6. Vyjádření lze zaslat klasickou poštou nebo elektronicky zasláním vyjádření na e-mailovou adresu prodávajícího nebo odesláním vyjádření na internetových stránkách prodávajícího – kontaktní údaje prodávajícího jsou uvedeny v § 3. Prohlášení lze učinit také ve formuláři, jehož vzor je uveden v příloze 1 těchto Podmínek a v příloze zákona ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitelů, není to však povinné.
7. Pokud je prohlášení spotřebitele zasláno elektronicky, zašle prodávající spotřebiteli na jím uvedenou e-mailovou adresu neprodleně potvrzení o přijetí prohlášení o odstoupení od smlouvy.
8. Účinky odstoupení od dohody:
a. V případě odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku se smlouva považuje za neuzavřenou.
b. V případě odstoupení od Smlouvy vrátí Prodávající Spotřebiteli neprodleně, nejpozději do 14 dnů od doručení prohlášení Spotřebitele o odstoupení od Smlouvy, všechny platby uhrazené Spotřebitelem, včetně nákladů na dodání předmětu, s výjimkou dodatečných nákladů vyplývajících ze způsobu dodání zvoleného Spotřebitelem, který je jiný než nejlevnější obvyklý způsob dodání nabízený Prodávajícím.
c. Prodávající vrátí platbu stejnými platebními metodami, které spotřebitel použil při původní transakci, pokud spotřebitel výslovně nesouhlasil s jiným řešením, které pro něj nebude znamenat žádné náklady.
d. Prodávající může zadržet úhradu, dokud neobdrží výrobek zpět nebo dokud mu nebude předložen doklad o vrácení, podle toho, která událost nastane dříve.
e. Spotřebitel by měl zaslat výrobek zpět na adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách neprodleně, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy spotřebitel informoval prodávajícího o odstoupení od smlouvy. Lhůta bude dodržena, pokud spotřebitel odešle výrobek zpět před uplynutím 14denní lhůty.
f. Spotřebitel nese přímé náklady na vrácení výrobku, včetně nákladů na vrácení výrobku, pokud výrobek vzhledem k jeho povaze nemohl být vrácen poštou obvyklým způsobem.
g. Spotřebitel odpovídá pouze za snížení hodnoty Výrobku v důsledku jeho používání, které není nezbytné pro zjištění povahy, vlastností a fungování Výrobku.
9. Pokud vzhledem k povaze Výrobku není možné jeho zaslání zpět obvyklým způsobem poštou, budou informace o této skutečnosti, jakož i o nákladech na vrácení Výrobku, uvedeny v popisu Výrobku v Obchodě.
10. Právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku se nevztahuje na spotřebitele ve vztahu ke smlouvě:
a. pokud je předmětem plnění nerekonstruovaný předmět vyrobený podle specifikací spotřebitele nebo podle jeho individuálních potřeb,
b. pokud je předmětem služby věc dodaná v uzavřeném obalu, který nelze po otevření vrátit ze zdravotních nebo hygienických důvodů, pokud byl obal po dodání otevřen,
c. kdy je předmětem plnění předmět podléhající rychlé zkáze nebo předmět s krátkou dobou trvanlivosti,
d. za poskytnutí služby, pokud prodávající provedl službu v plném rozsahu s výslovným souhlasem spotřebitele, který byl před provedením služby prodávajícím informován, že po uskutečnění služby prodávajícím ztrácí právo na odstoupení od smlouvy.

§ 11
Reklamace a záruka

1. Kupní smlouva se vztahuje na nové produkty.
2. Prodávající je povinen dodat Zákazníkovi předmět bez vad.
3. V případě vady zboží zakoupeného u prodávajícího má zákazník právo uplatnit reklamaci na základě ustanovení občanského zákoníku o záruce.
4. Reklamaci je třeba podat písemně nebo e-mailem na adresy prodávajícího uvedené v těchto obchodních podmínkách.
5. Doporučuje se, aby reklamace obsahovala mimo jiné stručný popis vady, okolnosti (včetně data), za nichž k ní došlo, údaje o zákazníkovi, který reklamaci uplatňuje, a požadavek zákazníka v souvislosti s vadou zboží.
6. Zboží zaslané zpět v rámci reklamačního řízení by mělo být zasláno na adresu uvedenou v § 3 těchto podmínek.
7. Pokud byla na výrobek poskytnuta záruka, budou informace o záruce a jejím obsahu uvedeny v popisu výrobku v obchodě.

§ 12
Mimosoudní způsoby vyřizování reklamací a vymáhání náhrad

1. Podrobné informace o možnosti využití mimosoudních postupů pro podávání reklamací a zjednávání nápravy ze strany spotřebitele a pravidla přístupu k těmto postupům jsou k dispozici v kancelářích a na internetových stránkách okresních (městských) veřejného ochránce práv pro spotřebitele, společenských organizací, mezi jejichž zákonné úkoly patří ochrana spotřebitele, vojvodských inspektorátů obchodní inspekce a na těchto internetových adresách Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Spotřebitel má k dispozici následující příklady mimosoudních postupů pro podávání reklamací a zjednávání nápravy:

a. Spotřebitel má právo obrátit se na stálý smírný spotřebitelský soud uvedený v čl. 37 zákona ze dne 15. prosince 2000. o obchodní inspekci (Úř. věst. z roku 2014 pol. 148, ve znění pozdějších předpisů), s žádostí o řešení sporu vyplývajícího ze smlouvy s prodávajícím.
b. Spotřebitel je oprávněn požádat vojvodského inspektora obchodní inspekce, v souladu s čl. 36 zákona ze dne 15. prosince 2000. o obchodní inspekci (Úř. věst. z roku 2014 pol. 148, ve znění pozdějších předpisů) s žádostí o zahájení mediačního řízení ve věci smírného ukončení sporu mezi Spotřebitelem a Poskytovatelem služby.
c.  Spotřebitel může získat bezplatnou pomoc při řešení sporu mezi ním a prodávajícím, a to i s využitím bezplatné pomoci okresního (městského) veřejného ochránce práv pro spotřebitele nebo společenské organizace, k jejímž zákonným úkolům patří ochrana spotřebitele (např. Spotřebitelská federace, Polské sdružení spotřebitelů).

§ 13
Osobní údaje v internetovém obchodě

1. Správcem osobních údajů zákazníků shromážděných prostřednictvím internetového obchodu je prodávající.
2. Osobní údaje zákazníků shromažďované správcem prostřednictvím internetového obchodu jsou shromažďovány za účelem plnění kupní smlouvy, a pokud s tím zákazník souhlasí, také pro marketingové účely.
3. Příjemci osobních údajů zákazníků internetového obchodu mohou být:
a. V případě Zákazníka, který v Internetovém obchodě využívá poštovní nebo kurýrní způsoby doručení, Správce zpřístupní shromážděné osobní údaje Zákazníka vybranému dopravci nebo zprostředkovateli, který doručení jménem Správce provádí.
b. V případě Zákazníka, který v Internetovém obchodě používá elektronickou nebo kreditní platební metodu, Správce zpřístupní shromážděné osobní údaje Zákazníka vybranému subjektu, který v Internetovém obchodě provádí výše uvedené platby.
4. Zákazník má právo na přístup ke svým údajům a na jejich opravu.
5. Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné, avšak neposkytnutí osobních údajů uvedených v obchodních podmínkách, které jsou nezbytné pro uzavření kupní smlouvy, má za následek nemožnost uzavření kupní smlouvy.

§ 14
Závěrečná ustanovení

1. Smlouvy uzavřené prostřednictvím internetového obchodu se uzavírají v českém jazyce.
2. Prodávající si vyhrazuje právo provádět změny těchto obchodních podmínek ze závažných důvodů, tj.: změna právních předpisů, změna platebních a dodacích metod – v rozsahu, v jakém tyto změny ovlivňují provádění ustanovení těchto obchodních podmínek. Prodávající bude zákazníka o každé změně informovat nejméně 7 dní předem.

3. Záležitosti neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí obecně platnými ustanoveními polského práva, zejména: Občanským zákoníkem; zákonem o poskytování služeb elektronickými prostředky; zákonem o právech spotřebitelů, zákonem o ochraně osobních údajů.
4. Zákazník má právo využít mimosoudních postupů pro podávání reklamací a zjednávání nápravy. Za tímto účelem může podat stížnost prostřednictvím online platformy EU pro řešení sporů, která je k dispozici na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.